Saturday 22 October 2011

himpun v/s dosa

assalamualaikum...


hari ini tanggal 22 oktober akan berlangsungnya HIMPUN yang menghimpunkan umat ISLAM di MALAYSIA,...


namun, himpun yg dijalankan disebabkan aqidah remaja kini yg sngt2 jatuh.. aku yang masih terpikir2 mahu pergi ke x, mendambakan hendak pergi sebenarnya...


sedang semua bertukus lumus untuk menjalankan himpun, untuk menjayakannya, namun 'aku' masih lagi bergelumang dgn dosa...


percaya atau tidak, ketika beribu mana org yg mempersoalkan aqidah manusia kini, namun ada yg masih tidak endahkan segalanya... memikirkan diri itu tahu, namun kebenarannya, tiada apa yg diketahui..


saat dan ketika umat islam yg lain sdg menuju ke jalan yg benar, namun masih ada yng masih tergetar-getar mencari hala tuju masing2... termasuklah 'aku' yg hendak disampaikan...


kebenarannya, 'aku' sudah mula mendapat sinar harapan untuk merubah dirinya.. cuba mempertahankan asas ISLAMnya.. namun, akibat kedahagaan kasih sayang, sehingga dia lupa kasih syg yg dijanjikan oleh ALLAH swt, 'aku' telah melakukan dosa yang tidak selayaknya dilakukan..


dosa yang terus mengalir, dosa yang terus terjalin, dosa yg terus dan menerus... 'aku' melakukan tanpa pikir balasan yg bakal menimpa, namun sesudah melakukan, penyesalan menjadi seribu sesalan...


sesalan yang tidak mampu mengubah segalanya..
tangisan yg mengalir tanpa stopnya,
esakan yang manja namun sayu jiwanya,
apakah terampun dosa-dosanya????

akidah 'aku' tidak sekuat ikatan silaturrahim,
iman 'aku' tidak sekukuh gunung2,
apakah aku masih berpeluang mencari jalan yg benar??,
apakah taubat ku diterima??
apakah balasanku???


HIMPUNAN SEJUTA UMAT.. atau HIMPUN akan berlangsung x lama lagi.. namun sedarkah, masih ada yng terumbang ambing di luar sana dalam perlakuan dosa.. mana akidah mereka???
ada juga yg tidak tahu wujudnya program HIMPUN ini.. 


namun 'aku' masih membuat dosa jauh di sana, tanpa mempedulikan HIMPUN yang menghimpunkan umat ISLAM untuk akidah islam kini... Selamatkan akidah KITA!!!


'aku'.. wahai 'aku'.. sedarkah engkau???? sedar lah.. kau masih melakukan dosa.. kembali lah...


(^___^)
p/s: PINTU TAUBAT MASIH LUAS TERBUKA.. ^^V

No comments: