Tuesday, 3 January 2012

nak ringan-ringan boleh??

bismillah.. assalamualaikum..

untuk dijadikan cerita, ketika aku berada di kampung ku bersama keluarga, aku terlihat dan tertarik dgn satu rancangn di satu siaran Astro Oasis.. (al almaklumlah, astro kat umah xde, n aku pun dh lama x tgok tv)... rancangan yg diberi nama, SOAL ASYRAF... siapa  asyraf?? dia johan Imam Muda... huhu.. :D

oleh disebabkan time aku bukak siaran, time tu dah nak dekat abis dah rancngn tu, so aku x tau tajuk yg dibincangkan ... tbe2 aku terdengar satu pesanan dari ustaz ni.. apa dia?? erm, nak kata ayat ni sebijik, tipu lah.. tapi lebih kurang mcm ni la dia cakap..

"dengar ni pesanan untuk kaum hawa kat luar sana.. ni hawa je boleh dengar, kaum adam x boleh.. (ustaz tu ckp smbil gelak2)... kalau kamu ada pasangan, dan pasangan kamu ajak buat RINGAN-RINGAN, hati2lah, sebab dia tidak ikhlas mahukan kamu, jika dia benar2 mahu kamu, dia akan menjaga kamu, dia tahu bila waktu sepatutnya untuk menyentuh kamu. jika pasangan kamu yg mengajak kamu melakukan sedemikian, maka , dia hanya lah memerlukan kamu untuk kepuasan nafsu dia saja, so, kaum hawa hati2 lah.. " 

haaa.. itu yg aku degr (lebih kurang la ayat dia)... motif aku??? apa yg ustaz tu cakap betul tu.. (maybe lah kot)...  pape pun, kita (kaum Hawa) kena lah menjaga adab2 dan batas pergaulan di antara lelaki dan perempuan... adab dan adat lain okeyh!!.. huhu.. :P

hati-hati dalam tingkah laku mu.. ada yg sedang memerhati..


p/s: kalau dah syg sgt tu, ckp kat mak, nikah terus, kan senang.. x yah duk tanggung dosa banyak2..
-peringatan untuk aku dan juga semua.. T.T
- kalau spe2 yg rajin, jom jenguk blog ustaz ni.. klik sini..