Sunday 17 June 2012

Jualan Murah??? 6___6

seusai solat subuh dan mathurat, aku meneruskan dgn mencoret sekeping bingkisan hati dan juga peringatan untuk diri sendiri. kalau semalam aku nak update, tapi disebabkan mood x menentu, aku menunda untuk update belog aku nie... (^___^)


hurmm.. apa kisah yg aku nak ceritakan yee?? ok lah, nak dijadikan cerita, smlm aku dan dua lagi sahabat telah pergi ke pasar malam bangi (yg dekat dgn shell tu).. nie first time aku gi pasar malam kat sini, memandangkan mmber aku yg dua orang ni dah pernh pergi, so aku follow memfollow lah..~~


  tgh sonok2 jalan2 (aku jalan jauh sikit dari mmber, ketinggalan kat belakang), tiba2 aku ternampak, ramai org berkumpul. tertanya aku dalam haty. apakah?? hahaha.. akibat sebab aku yang x berapa nak tinggi ni, aku cuba menjengkit dan melihat apa yg best sgt kat situ. rupa2nya jualan murah tudung2. hurmm..


dan aku terfikir sejenak. . bgus buat jualan murah tudung ni, menyebabkan ramai yg nak beli, meskipun org tu free hair n dalam masa yg sama,mengajak orng menutup aurat.., but yg mengecewakan aku, dan yg menyentuh perasaan aku. tudung yg dipromosikan dgn harga hebat itu, juga sgt HEBAT saiznya. . yang aku pikir, sesuai untuk bebudak seusia 4-5 tahun tu.. =____________=''


Allahu Allah, ape lah. .yng aku tengok dok berebut2 nak beli tudung tue pulak yg seusia ibu2, anak2 dara, datin2,makcik2 haha,, dn lain2. hurmm.. apa kata lepas nie, buat jualan promosi tudung2 yg lebih besar saiznya?? haha.. kalau ada aku lah org pertama yg bertenggek kat kedai tue.. lalala.. (wat muka selamba).. ~~


Nurul, kenapa ko bangkitkan hal yg sekecik ni???


errrr...aku bangkitkan, bangunkan, dirikan or pape lah pasal perkara ni, bersebab. . aku nak semua sedar, kat luar sana ramai yg nak bertudung aka menutup aurat, tapi sgt lokek untuk keluarkan duet membeli tudung atau kata lain x de duet. so bila ada promosi, dn berkemampuan, dema yg dlm golongn aku kata tadi, akn beli apa yg dipromosikan. tapi apakah yg dipromosi??? kalau makanan aku x kesah, tapi nie tudung.hijab. yg dibuat untuk menutup aurat, bukan menutup kepala semata2.. then bila dh beli, tutup pun mcm x tutup.. errrrrrr~~~~~~~ *talian terputus*


ingatlah kaum hawa, pakai tudung itu x wajib, tapi wajib menutup aurat.. so konklusinya, pemilihan tudng tu perlu betul, menutup paras dada, bukan nya tutup tengkok je.. hurmm.. teringat kata2 ketua aspuri masa aku kat sekolah dulu, "mana yg tudung pendek2 tu, seolah2 maruah dia terumbang ambing sama mcm singkatnya tudung". aku x suh bertudung labuh mcm ustazah2 kat luar tu, tapi kalau nak boleh je, cuma pesanan aku, bertudung dgn sempurna, cover apa yg patot di cover.. 


hurrmmm..... risau jugak dgn designer2 zaman sekrang, nak buat pembaharuan tu, biar berpada2, cer buat tudung tue semua saiz yg sesuai, yg kocek tu khas untuk bebudak je. sodeh eden nengok makcik yg dah lanjut usia dok bertudung mcm tue.. Allahu Rabbi T____T


p/s: 
1) belajarlah menutup aurat dgn sempurna.
2) nak bergaya boleh, tapi mesti tetap menjaga aurat,. lau bosan pakai tudung, pakai selendang, but jaga labuhnya jugak, lau agak2 xnak jugak, kome pakai je tudung periukkk.. opss!! x leh, sbb x menutup apa yg patut ditutup.. :PP
3) Dengan lafaz bismillah, aku sering doakan yg terbaik untuk mereka2 di luar sana, agar menutup aurat dgn sempurna. :') sama2 kita doakan..
4) xde manusia yg sempurna dalam dunia ni, tapi xsalah kalau kita mendekatkan diri untuk menjadi lebih sempurna..


gambar diciplak dari adik comey google.. :D
wallahu'alam

2 comments:

s5nurwahidah said...

ika teruskan menulis, i like, penuh pesanan dan mengaitkannya dengan kehidupan sehari-hari, love it and love u, hihi

mawar berduri said...

amboi2, cik wahi.. thanks dear, syg kamo jugak kerana Allah,
teruskan menyokong ika dalam penulisan,

jazakillah khair.. :)