Monday 7 November 2011

layak kah aku??

Assalamualikum


alhamdulillah.. layak kah 'aku'??? persoalan yg sering bermain di fikiran..


'aku'( bukan nama sebenar)... masih meniti titian kehidupan ini.. masih berjalan dgn harapan dirinya mampu untuk diimprove dari semasa ke semasa...


langkah dimulakan dgn mempelajari hal2 agama yg cuba diterapkan dalam kehidupan diri sendiri..
mendekati mereka2 yg mmpu memberi tunjuk ajar kepada dirinya..


'aku' terus melangkah, terus menapak, dari hari ke hari.. hingga di satu hari 'aku' terasa sesuatu yg x layak buat dirinya..


sedang aku melayankan diri dgn cara mengONLINE sambil menghadap MUKA BUKU (YaAllah, leka dgn facebook.. astarghfirullah.. T_T)... tiba2 aku dapat IM dari seseorang... seseorang yg kuanggap sebagai adik aku sendiri, adik seperjuangan..


''salam akak, akak tau x doa untuk org yg berduka?? ditimpa musibah?? or doa untuk kuat hadapi musibah??''


subhanallah... aku terkelu bila membaca soalan dari adik ku ini, hurmm...


kenapa aku masih terkelu?? ermm.. aku terkejut, kenapa dia tanya aku soalan mcm tu?? erkkk... =.='' layakkah aku disoal bab2 agama nie?? hahaha.. aku pun masih belajar, dan akan teruskan belajar, namun aku agak rasa sayu sbb seolah2 dia dah anggp aku sbagai tempat untuk dia bertanya.. :) terasa dihargai dan boleh diharap... =)


alhamdulillah.. aku sudah mmpu memberi sedikit sumbangan pada dia.. cuma, aku pikir.. hurmm.. aku masih lagik melakukan perkara2 yg ..... ntah lah.. susah nak cakap..


berbalik pada hal adik tadi, aku pun x tau gak doa2 nie.. (astargfirullah... ape nak jadik dgn aku nie?? t_t)..


so aku segera tanya ustaz dan ustazah yg aku kenal.. yg juga merupakan sahabat2 aku.. alhamdulillah, dapat jawapan.. :))


p/s: actually kalau anda nak cari doa2 untuk harian, ada jerk.. kat kedai byk buku2 doa harian.. doa ditimpa musibah pun ada.. moga segala yg dikongsikan hari ini mendapat keredhaanNYA.. amin~~ (^___^)

haa.. kalau rasa syg sgt nak beli, bukak link ni, download then print sendiri.. hehe. ^^ ---> klik sini 

wassalam..

bidadari??? t_t mampukah diri ini???

No comments: