Friday 28 October 2011

benci cili padi!!

assalamualaikum..

hurmm... sedang aku menikmati makan malam tadi, aku makan dengan penuh kerakusan oleh disebabkan kerana terlalu lapar..(ishh ishh, anak dara jenis apa nie??)) hahaha.. 

makan smbil berangan2 dan terus menelan.. dan akhirnya.. auchh!!!!
perghhhhhh tergigit cili padi!!

hampeh betoi cili nie!! gler r, dah r aku x suka makan pedas.. (ngomel aku dalam aty)..

aku pun dgn segera minum dgn setangkasnya agar kepedasan itu terubat.. haha.. melelh air mata aku nie..=.='' cili owhh cili.. asal lah ko nie!! aku benci cili padi...

dan tbe2.. aku berfikir sejenak....

hanya disebabkan aku x suka pedas.. aku terus membeci CILI PADI.. ish.. ish.. x patut betoi aku..
tanpa cili, lauk mesti x sedap.. semua rasa tawar jerk.. masin jerk.. kalau tnpa cili.. maksud nyer x de lah nasi lemak, ayam masak merah, n semua lah yg guna cili .. erk..=.='' terpikir sejenak.. betoi jugak kan.. ermmm.. maka aku dgn khilafnya, menarik semula kata2 aku yg membenci CILI PADI tersebut... hahaha.. :D

erk.. jap2.. aku betulkan niat aku untuk mencoret nota nie.. haha.. actually aku nk simpulkan hal CILI PADI tadi dgn kehidupan kita semua sbagai hamba ALLAH di atas muka bumi ini...

hurmm.. apa yg aku nak simpulkan kat sini ialah.. kita jgn tengok orang tue terus nak membenci.. erkk?? x paham apa aku cakap?? haha.. okeyh2... aku bagi contoh eyh...

contohnya macam nie, kita ternampak org tu sangat2 selekeh, dah macam orang gila jer, tapi kita x perlu lah sampai nak benci orang tersebut, ntah2 dia lagi baik peribadinya daripada kita (khas untuk aku jerk).. haha

contoh lain, nmpk pompan freehair, pakai ketat2, x tutup aurat, haaaa, jgn nk dok mmbenci jerk, tugas kita nie, kene gi nasihat, insyaALLAH nanti satu hari terbukak pintu hati mereka tue.. ^^

hurmm rasanya pernah kan dengar ayat nie.. 

kalau menyanyangi seseorg, jgn terlalu syg,
risau nnty, dia akan menjadi org yg paling kita benci,
kalau membenci seseorg, bencilah berpada2,
kemungkinan org yg kita benci, akan menjadi org yg paling kita sayang

haaa.. kan dah terbukti tue.. wakaka.. x de pape pun entry nie.. just nak ilangkan mood aku yg sedang boring nie.. ^^
pedasnyer..=.=''


p/s= aku nie masih jahil lagik, dan dalam proses nk majukan diri, so sebelum aku nie melelapkan mata, elok benarlah aku memohon maaf yer.. yg penting, jgn BENCI-memBENCI antra satu sama lain.. heee.. :D wassalam.. ^^




No comments: