Wednesday 5 October 2011

tujuh kalimat yang harus dibiasakan..

salam ukhuwah fillah...

walaupun aku tak pandai berbahasa ARAB.. n sangat-sangat x tahu.. namun aku cuba juga..
ini merupakan satu perjalananku yang baru untuk aku cuba melangkah. . dan terus melangkah.. :)

mudah-mudahan, segla urusan ku dipermudahkanNYA.. INSYAALLAH...

bagi permulaan blog aku, yg aku dah delte blog lama aku (ketika ku masih jahil).. aku akan kongsikan dgn kalian semua.. ^^, selamat membaca.. :)

TUJUH KALIMAT YG HARUS DIBIASAKAN



1.Bismillahirrahmanirrahiim :)
Setiap kali hendak melakukan sesuatu.

2.Alhamdulillah :)Setiap kali habis melakukan sesuatu.
3.Astaghfirullah :)jika melakukan sesuatu yg buruk
.4.Insya Allah :)jika ingin melakukan sesuatu pada masa yang akan datang.
5.Laa hawla walaaquwwata illaah billaah :)bila tidak bisa melakukan sesuatu yang agak berat/melihat hal yang buruk.
6.Innalillahi wainna ilaihi rojiun :)jika melihat/menghadapi musibah.
7.Lailaha illallah :)bacalah siang & malam sebanyak2nya


.Ada 2 (dua) pilihan untuk anda :)
1. Biarkan didalam sms anda tanpa bermanfaat untuk org lain
.2. Anda sebarkan pada semua kenalan anda.Rasulullah bersabda :)


"Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yg mengamalkan, maka walaupun yangmenyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala..

P/s: wallahualam.. moga apa yg dapat kusamoaikan, mndapat pengajan untuk semua.. INSYAALLAH

No comments: