Thursday 21 June 2012

awak prihatin tak???

Sebab akibat aku yg terlampau busy smpai x de masa nak update blog, laa ni aku amek sikit masa kejap. benda ni aku dah lama nak post. . tapi asyik ditunda, tunda, tunda.. =___=


Aku teringt pada Isnin lepas, aku merajinkan diri (rajin kew??) basuh bju, pas basuh mcm biasalah, aku jemur bju kat bawah. then x lama pas tu, aku keluar kejap, teman kawan aku beli barang.


nak dijadikan cerita, masuknya waktu maghrib saat tu, aku dan beberapa kawan aku, pergi ke surau dgn melalui jalan yg boleh lihat ampaian.. dann......


"Ya Allah, mcm mana lah aku boleh lupa nak angkat baju".. aku membebel sorang2 bila ternampak beberapa helai baju aku terjatuh, mungkin gara2 angin yg kuat siang tadi.


seusai solat jemaah, untuk kembali ke bilik, aku melalui jln yg sama, dan sesuatu yg mengejut berlaku.. bju aku yg terjatuh tu sudah tersangkut semula di ampaian...


oittt nurul, benda tu biasalah, orang la yg tolong angkatkan...


laaaa, aku tau lah org yg angkatkan, bila masa pulak aku cakap hantu yg angkat?? +_+


so, ape ko nak cter sebenarnye nie nurul?? ce ckp, aku x de masa lah nak baca pjg2.. 


hahaha.. releks2.. :) aku terfikir sejenak saat tue, fikir apa?? jom aku bawak korang semua merungkai misterii.. haha.. ok2.. x yah nak misteri sgt.. hurm, sebenarnya, ingat senang ke nak tolong angkat pakaian org lain yg jatuh tanpa ada perasaan PRIHATIN?? kalau korang la kan, nmpk bju terjatuh, nak angkat ker??


of coz lah angkat, tolong menolong kan amalan mulia...


betullah tue, tapi kene ingt x semua manusia nie prihatin.. mcm mana yer nak bagi dlm diri kita semua nie ada perasaan prihatin ni?? mudah je,  mulakan dgn benda2 yg senang dulu..


contohnya, nampak smpah kat jln, amik, buang, kan prihatin tu, pahala pun dpt. .
(alaaa, malu lah nak wat keje tu, mcm clener) ,,, =___='' demand bebeno,, haha..


okeyh, kalau susah sgt, kome praktikkan kat rumate masing2, kalau dh masuk waktu, dn dia masih tidur, gerakkan dia.. prihatin lah tue.. prihatin terhadapt kawan!


kalau korang rasa prihatin korang dah meninggi, amalkan sedekah kepada yg memerlukan, seperti tabung Palestin, or apa2 yg seumpama dgn nya, ingat! jgn lokek walau sesen utk bersedekah, sikit kamu beri, berlipat kali ganda Allah beri.. :) Sedekah kan amalan mulia.. :)


jadik mcm mana skrg? anda dpt tahu kan anda nie prihatin ke x?? jom bangunkan semangat kePRIHATINAN di dalam diri kita.. PRIHATIN terhadap ummah.. =')




comey kan (^___^)


p/s: 
1) jazakillah khair pada yg mengangkat baju aku tu, walaupun aku x tau siapa.. btw, kompem lah pompan.. =)
2) all the best pada kawan2 yg masih dalm mood exam
3) jom smbung packing barang, nak balik ary nie.. yuhhuuu.. =)

No comments: