Monday 5 February 2018

Nama?

Assalamualaikum... awak2 dah tidur ke..

Nama? Dah kenapa tajuk macam tu. . Hehe.
Tiba2 teringat satu kisah tentang nama.

Oh ye, sebelum saya mulakan, saya cerita sikit. Sy ni guru di sebuah sekolah di perak. Sekolah apa?? Adalah.. hehe.

NAMA saya siapa sebenarnya?? Okaylah. NURUL ATIKAH. Binti?? Binti x boleh lah. Rahsia kerajaan. Haha.

Bila cakap pasal nama ni, ramai yang panggil saya atikah, dan ika. Mostly semua kawan panggil mcm tu. .

Tapi kalau ikutkan, sy suka orang panggil saya nurul. Sebab apa? Sbb bila panggil nurul tu. LEmbut je bunyinya. Haha

Nak dijadikn cerita, tahun 2016, sy suruh murid2 pnggil saya cikgu nurul.. sbb suka la kn. Lgpun ada sorg cikgu nma sama.atikah. so nk elkkan murid silp keliru, awal2 dh pesan suh panggil Cikgu Nurul ..

So, masuk je kelas, duk habaq panggil kat murid, panggil Cikgu Nurul. .

Yang paling best, ada dua org murid lelaki, datang jumpa saya. . Sy pun pelik gak. Haahaa. Nak tau dema tanya apa?

Murid 1: Cikgu, betulkan nama cikgu Cikgu Nurul?

Murid 2: salah lah, nama cikgu, Cikgu Atikah kan??

Haha, and saya masa tu rasa nak tergelak je. Boleh dema bergaduh sebab duk ckp nama mna yg betul. 😀😀

Sudahnya, sampai sekarang, mjority anak2 murid panggil cikgu atikah, sbb apa?? Sbb nametag pihak sekolah tempah, lepastu tulis atikah je kat situ.

Maka, redha kan je lah. Atikah pun nama aku gak. Haha.

Nurul ke.. atikah ke.. orgnya tetap sama..

Wallahualam.

No comments: